Regulamin turnieju :
Organizator Turnieju:
- Urząd Miasta Krynicy-Zdroju
- Stowarzyszenie Kultury Fizycznej „Aktywny Tylicz”
- Stowarzyszenie KS Źródlana
Cel turnieju:
- wyłonienie najlepszej drużyny turnieju
- popularyzacja halowej piłki nożnej
- nawiązanie kontaktów między drużynami, uczestnikami biorącymi udział w turnieju noworocznym,
- podnoszenie umiejętności piłkarskich oraz sprawności fizycznej
- upowszechnianie formy aktywnego wypoczynku
Termin i miejsce turnieju:
- 05.styczeń 2013r. (sobota)
- Hala Sportowa przy szkole podstawowej nr. 2 w Krynicy - Zdroju
- rozpoczęcie turnieju – godz. 09.00
Zgłoszenia i uczestnictwo:
- w turnieju startują drużyny: amatorskie
- drużyna składa się maksymalnie z 12 zawodników
- zawodnicy muszą być pełnoletni tj. ukończone 18 lat
- każda drużyna może zgłosić maksymalnie dwóch graczy, którzy ukończyli lat 16-cie za pisemną zgodą przedstawiciela ustawowego zgłaszanego zawodnika.
- wykluczony jest udział w turnieju zawodników zrzeszonych w klubach piłkarskich ( zawodowych, amatorskich) . Uczestniczenie zawodnika w rozgrywkach w/w klubach automatycznie wyklucza zawodnika z udziału w turnieju. Zawodników którzy zakończyli grę w klubach piłkarskich obowiązuje dwa lata karencji przed przystąpieniem do turnieju.
- w każdej drużynie może grać tylko jeden zawodnik z rocznym okresem karencji.
- zakaz nie dotyczy zawodników którzy ukończyli 35 lat
- zgłoszenia można dokonać poprzez stronę internetową www.aktywnytylicz.pl lub telefonicznie 605313024
- zgłoszenia przyjmowane są do dnia 28.12.2013
Sposób rozgrywania turnieju:
- w zależności od ilości zgłoszonych drużyn, drużyny zostaną podzielone na grupy – rozgrywki w grupach „każdy z każdym”
- z każdej grupy do finału „ A „ awansują po 2 zespoły
Przepisy gry :
Zawody rozgrywane będą w hali na boisku do piłki ręcznej piłką halową dostarczoną przez organizatora.
Bramki o wymiarach 3m x 2m.
Mecze trwają 12 min. bez zmiany połowy
W jednym meczu w danej drużynie mogą wystąpić wszyscy zgłoszeni zawodnicy
W grze bierze udział po 5 zawodników w tym bramkarz, maksymalna liczba zawodników rezerwowych wynosi 7.
Najmniejsza ilość zawodników biorących udział w grze – trzech w tym bramkarz.
Zmiany zawodników są dozwolone w czasie meczu w strefie zmian pod warunkiem, że najpierw opuści boisko zawodnik biorący udział w grze, a dopiero w jego miejsce może wejść inny zawodnik. Dozwolona jest wielokrotna wymiana zawodników w jednym meczu (zmiany hokejowe). Wymiana bramkarza tylko podczas przerwy w grze.
Piłka jest w grze jeżeli nie wyjdzie poza pole gry tj. linię autową i linię bramkową.
Piłka nie jest w grze, jeżeli wyjdzie poza linię autową, linię bramkową lub odbije się od ściany, drabinek lub sufitu.
Po wyjściu piłki na aut, czyli gdy wyjdzie poza linię autową lub odbije się od ściany lub drabinek, następuje wznowienie gry nogą z parkietu w miejscu gdzie piłka opuściła pole gry, w odległości około 0,1m od linii autowej. Przed każdym wznowieniem gry piłka leży nieruchomo. W/w wznowienie jest rzutem wolnym pośrednim. W przypadku odbicia piłki od sufitu - wznowienie gry rzutem pośrednim przez drużynę przeciwną z linii bocznej w miejscu wskazanym przez sędziego zawodów. Czas na wznowienie gry max 4 sekundy od chwili wejścia w posiadanie piłki.
Odległość broniącego zawodnika (lub zawodników) w czasie wykonywania rzutów wolnych i rożnych wynosi 5m od piłki.
Pole karne wyznacza linia ciągła (półkole). Rzut karny wykonywany jest z odległości 6m.
Gra wślizgiem jest niedozwolona. Interpretacja: zawodnik atakuje wślizgiem piłkę będącą w posiadaniu przeciwnika (wślizg odbierający) oprócz bramkarza we własnym polu karnym pod warunkiem, że nie gra w sposób nierozważny, lekkomyślny i przy użyciu nadmiernej siły. Ostateczną decyzję dotyczącą nieprawidłowego odbioru piłki (ataku wślizgiem) podejmuje sędzia prowadzący zawody.
Kapitanowie drużyn wypełniają listy zawodników, swoim podpisem potwierdzają, iż wszyscy zawodnicy są im znani i występują pod swoim nazwiskiem. Na liście zawodnicy podpisują się własnoręcznie.
W czasie trwania zawodów prawo zwrócenia się do sędziego ma tylko i wyłącznie Kapitan drużyny. Ma to zrobić w sposób kulturalny i taktowny. Nie dotyczy to podjętej przez sędziego decyzji.
Prawo wyboru koszulek przysługuje zespołowi wymienionemu w terminarzu na pozycji „goście „.
Kapitan drużyny musi posiadać na ramieniu widoczną opaskę.
Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 pkt, za remis 1 pkt.
- O kolejności drużyn w końcowych tabelach decyduje:
1. większa ilość zdobytych pkt,
2. wynik bezpośredniego spotkania przy dwóch zespołach z tą sama ilością pkt,
3 .lepsza różnica zdobytych bramek,
4. większa ilość zdobytych bramek,
5. w ostateczności „ rzuty karne
Kary indywidualne – stosuje się kary : żółta kartka oraz czerwona kartka (kara czasowa za żółtą kartkę 2 min, za czerwoną 5 min). Zawodnik ukarany czerwoną kartką zostaje wykluczony z gry do końca meczu, a w jego miejsce może wejść inny zawodnik po upływie 5minut. Ukarany zawodnik zostaje automatycznie zawieszony (ukarany dyskwalifikacją) i nie może grać w żadnym meczu swojej drużyny do czasu rozpatrzenia sprawy i wydania decyzji przez organizatorów. W przypadku otrzymania czerwonej kartki za np. brutalny faul, uderzenie przeciwnika lub inne niesportowe zachowanie zawodnika powoduje, że zostaje on ukarany karą dyskwalifikacji od 3 meczów do całkowitego wykluczenia z rozgrywek.
Postanowienia końcowe:
Ze względu na bezpieczeństwo osób drugich, zawodnicy nie mogą grać w okularach, nie przystosowanych do tego typu turnieju, łańcuszkach, opaskach plastikowych na rękach itp.
W przypadku jakiegokolwiek nieszczęśliwego wypadku, który spowodował utratę zdrowia własnego jak i u osób drugich odpowiedzialność prawna spada na sprawcę.
Zgodnie z uregulowaniami prawnymi, każdy zawodnik biorący udział w rozgrywkach uczestniczy na własną odpowiedzialność, co potwierdza na liście zgłoszeń własnoręcznym podpisem.
Na podstawie takiego oświadczenia, zawodnik zostaje dopuszczony do gry. W przypadku podania fałszywych danych, odpowiedzialność spoczywa na zawodniku oraz kapitanie drużyny.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za straty materialne uczestników poniesione podczas trwania turnieju.
Podczas trwania całego turnieju na całym obiekcie (tj. boisko, szatnia, trybuny ) obowiązuje całkowity zakaz palenia.
Na każdej drużynie spoczywa obowiązek utrzymania porządku w szatniach i na trybunach. Odpowiedzialność materialna wynikła z zaniedbań i obowiązków spoczywa na drużynie.
Organizator nie ubezpiecza zawodników uczestniczących w turnieju.
Sprawy nie objęte niniejszym regulaminem oraz jego interpretacja należy do organizatora turnieju.
Wpisowe:
- wpisowe do turnieju wynosi 120 zł
Nagrody i wyróżnienia:
- Zwycięzca turnieju otrzymuje puchar
- Za drugie miejsce drużyna otrzymuje puchar
- za trzecie miejsce drużyna otrzymuje puchar
- Król strzelców otrzymuje statuetkę + nagroda rzeczowa(Królem strzelców zostaje ten który w trakcie trwania turnieju zdobył najwięcej bramek)
-Najlepszy bramkarz statuetkę + nagroda rzeczowa(najlepszym bramkarzem zostaje ten który przepuścił najmniej bramek i grał we wszystkich meczach swojej drużyny)