Zapraszamy na koncert Astor Piazzol TANGO.
Data: 29.12.2014 rok (poniedziałek)
Miejsce: Sala Balowa Starego Domu Zdrojowego, Deptak, Krynica-Zdrój
Godz: 16:00
Bilety: w cenie 15 zł do nabycia w miejscu w dniach 27 – 29 grudnia, w godz. 15.00 – 17.00
Koncert ma na celu omówienie Historii Tanga Argentyńskiego, przedstawienie sylwetki znakomitego kompozytora tang argentyńskich Astora Piazzolli, który przeniósł tango z kawiarni do sal koncertowych. Profesor Akademii Muzycznej w Krakowie Bogumiła Gizbert-Studnicka zagra na fortepianie najpiękniejsze tanga argentyńskie tego kompozytora. Do wybranych utworów Astora Piazzolii tango argentyńskie zatańczą - Ewa Wojtkiewicz i Piotr Roemer.
Bogumiła Gizbert-Studnicka - klawesynistka, dyrektor artystyczny. Ukończyła z wyróżnieniem krakowską Wyższą Szkołę Muzyczną w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej oraz Królewskie Konserwatorium w Antwerpii (Belgia) w klasie prof. Jos van Imerseela (dyplomy z wyróżnieniem). Od 1973 roku jest pracownikiem dydaktycznym Akademii Muzycznej w Krakowie, obecnie na stanowisku profesora Katedry Klawesynu i Instrumentów Dawnych. W 1974 roku wyróżniona na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, a w 1977 na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym w Brugii (Belgia). Koncertuje z licznymi zespołami, wykonującymi zarówno muzykę dawną jak i współczesną w Niemczech, Szwajcarii, byłej Czechosłowacji, Francji, Belgii, Holandii, Anglii, a także Nowej Zelandii, Australii, Japonii i Tajwanie. Brała udział w wielu festiwalach i kursach mistrzowskich w Europie m. in. w Gandawie, Antwerpii, Paryżu i Kolonii, prowadzonych przez Ton Koopmana, Roberta Kohnena, Kennetha Gilberta i wielu innych. Dokonała nagrań płytowych utworów Bacha, Mozarta, Vivaldiego oraz radiowych i telewizyjnych z różnorodnym repertuarem w Polsce, Francji, Belgii i Holandii. W 2003 roku nagrała "Cztery Pory Roku" A. Vivaldiego z Nigelem Kennedy oraz członkami Orkiestry Filharmonii Berlińskiej. Jest założycielem zespołów specjalizujących się w wykonawstwie muzyki epoki baroku - "Trio Gandava" (Belgia) oraz Kwartetu Św. Stanisława (Kraków), z którymi koncertuje w całej Europie. Wielokrotnie prowadziła kursy mistrzowskie z zakresu gry na klawesynie, realizacji basso continuo i retoryki w muzyce baroku w Kamieniu Pomorskim, Słupsku oraz Le Mont Dore, Peresque i Amiens (Francja). Od 1996r. jest dyrektorem artystycznym dorocznego Festiwalu Barokowego w Owernii (Francja), a od 2001r. jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu "Młodzi Artyści w Krakowie", mającego na celu promocję młodych, utalentowanych artystów z różnych dziedzin sztuki. Od 2001 roku jest prezesem Stowarzyszenia Promującego Młodych Artystów, które organizowało w Polsce i za granicą około 1000 koncertów w tym również spektakle operowe (Juliusz Cezar w Egipcie Haendla, La Serva Padrona Pergolesiego) i muzyczno-taneczne ("Yerba-mate" - światowa premiera ), jak również wystawy malarstwa, rzeźby, fotografii i szkła ręcznie malowanego.
Piotr Roemer (ur. 1988), kompozytor i teoretyk muzyki. Swoją twórczość muzyczną prezentował m.in. na kilku znaczących międzynarodowych festiwalach muzyki współczesnej w Polsce i za granicą. Tańczy tango argentyńskie, współtworząc środowisko krakowskich milongueros. Umiejętności taneczne poszerza o doświadczenia improwizacji kontaktowej oraz Body-Mind Centering. Na przełomie stycznia i lutego 2014 roku przebywał w Lizbonie jako kompozytor rezydent w ramach programu Lab for Electroacoustic Creaction (Miso Music Portugal). Stworzył tam utwór pt. Poemat elektroakustyczny Sin palabras, inspirowany doświadczeniami tanga Pisze opowiadania i teksty o muzyce. Otrzymał m. in.: Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010), Stypendium Miasta Krakowa (2010), Stypendium Artystyczne Fundacji Sapere Auso (2011), stypendium w ramach Funduszu Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS (2014).
Ewa Wojtkiewicz - psycholog, dyplomowany instruktor tańca. Aktywnie zaangażowana w życie krakowskiego tanga, wcześniej dziesięć lat związana z tańcem towarzyskim jako tancerka, później instruktor i choreograf. Poszukując nowych form ekspresji czerpie z wielu technik ruchowych i tanecznych: tańca współczesnego improwizacji, świadomości ciała.